Stanna hemma eller ej...

Så var det lördag igen, gisses vad veckorna rasar iväg. Denna helg skulle ha börjat igår med mys hos Maria J, men då jag forfarande är snorig tog jag beslutet att vara hemma. Dumt att åka bort och smitta ner ett helt tjejgäng, det blir ingen glad av! Idag är det middag på Lg35 men jag vet inte alls hur vi ska göra. Grodan har varit hemma sen i tisdags med hög feber och hosta, dock feberfri sen igår eftermiddag men det känns si så där att gå bort med henne... Återigen så är det där med att vilja smitta ner andra eller inte... Dumt att utmana ödet och väldans taskigt mot de andra gästerna om vi har baciller kvar och de får skiten, hur bra känner man sig då på en skala egentligen?! Har fått lov av Madde att lämna sent besked så vi får se hur fm blir, som det verkar just nu är fröken piggelin och tjatar om frukost - ett bra tecken :)Hoppas ni få en fin lördag, kram på er!

Kommentarer

Sofia sa…
Gör det som känns bäst för dig! Jag skulle inte oroa mig för att Meja smittar då man mest smittar i början, jag skulle mera oroa mig för att hon skulle bli smittad då hon inte byggt upp sitt imunförsvar igen. Det är därför barn ofta blir sjuka igen när de kommer tillbaka till förskolan för att de då är som mest mottagliga efter en ny infektion.

Hoppas ni får en bra helg!
Kram