Tar tillbaka allt...

Tar tillbaka att jag jag någonsin kallat lilla Meja för dröm bebis, hon är ett monster (ett sött monster). Hon har hållit mig vaken mellan 02.00 och 06.30 nu två dagar i rad, hur tusan pallar folk av det i flera månader? Jag håller på att bli koko på 2 nätter utan sömn! Känns som ett hån när mannen ligger bredvid och snarkar så sött så och en annan matar och matar och byter en eller två blöjor. Men men, det är väl så här det ska vara i ett normalt mamma-bebis förhållande, så jag får nog bara gilla läget och lägga mig kl 18.00 på kvällen ist. Skulle ha följt med mamma o mormor till ikea men det blev soffläge hela fm! Tack o go natt!

Kommentarer

Lilla vännen, hoppas att hon sover bättre i natt, jag lovar att vi inte ska komma och förstöra och vill fika och vara sociala nästa gång...hihi. Vi åker till Mariefred i morgon så då får du sova när Meja sover och Mange är borta. Kram kram
Therese sa…
Fy vad tråkigt. Men det hinner ändra sig både en och två gånger! Fika någon dag (när du fått sova lite)? Vill ju se hur ni bor! Kram
Anonymous sa…
Tänker på dig, Åsa! Vet precis hur det är. V fattade inte alls det här med dygnsrytm (vaddå natt eller dag? är det nån skillnad??) förrän hon var runt 2,5 månad. Till slut blir man tvungen man sparka upp sin karl och sätta i öronproppar för att orka... Men jag kanske inte ska gnälla - P tog en hel del i början. Fast han kunde ju ändå inte amma...
Säger som alla andra (som du säkert redan hört): försök vila när bebisen sover på dagen. Lättare sagt än gjort dock, I know...
Det var förresten kul att se er igår! Hon är en riktigt sötis, er lilla dotter!
Kram Malin
spanki sa…
Man blir knäpp utan sömn, som slö liknande en berusning.

Sova äta bör man annars söver man....

Jag var vaken i 3 månader vet precis hur rubbat det känns. Linnea visade redan som nyfödd vart skåpet skulle stå..