Egoist...

Detta inlägg kommer jag få äta upp om några år kan jag lova. Vissa av min nära o kära har minnen som elefanter (speciellt när det gäller nåt sånt här ;) Jag och en vän kom in på samtalsämnet barn idag (inget ovanligt :)) och jag berättade då att jag inte ville ha ett till barn... Hennes mun sa att det var ok men hennes min sa nåt annat... Så hela eftermiddan har jag nu gått här klurar, tänkt, samtalat med sambon och pussat på grodan och kommit fram till att jag är en jätte stor egoist som inte vill ha fler barn... Nu tänker ni varför då, de är ju sååå söta och inget barn ska få växa upp som ensambarn mm. Men varför ska JAG lida i nio månader, INTE kunna gå, kliva upp ur sängen, städa, träna, lyfta och kanske inte alls bli bättre efter barn nummer två? Och hur ska jag då kunna ta hand om två barn? Det är lätt för en som inte haft det mista ont eller problem under en graviditet att undra hur jag är funtad, det undrar jag själv... Men så här efter 5 månader suger det inte det minsta efter en till bebis. Det är kanske för att jag fortfarande inte kan göra något ansträngande, lyfta, stå en längre stund... Är så glad över att jag nu kan gå en promenad på 45min i sakta lunk. Hoppas varje morgon jag vaknar på att jag inte ska ha ont, men blir lika snabbt besviken när jag lyfter upp Meja ur hennes säng... Allt jag vill just nu är att kunna träna och få bort en massa kilon, men icke sa nicke... Får helt enkelt svälta mig, för motionera kan jag glömma... :( Som jag skrev tidigare, detta inlägg kommer jag få äta upp tills dödagar, men det är så som jag känner just nu. Det kommer absolut att ändras om min kropp blir hel och snygg igen! Nu ska egoisten krypa ner i sängen, sov gott alla kära :)

Kommentarer

Jag kan förstå dig! Jag är ju en sån som inte har haft "ont" av att vara gravid eller föda barn...MEN jag trodde aldrig att jag skulle ha några barn alls.....Njut av den lilla du har och tänk inte så mycket på fler barn eller ej.....

God fortsättning...
Therese sa…
Ledsen om du fick den uppfattningen vännen, men jag tycker verkligen att du ska känna efter vad du själv vill.
Blev bara förvånad först.
Mamma och Johan är ensambarn och det har väl gått ganska bra för dem ;)
Man ska aldrig göra något man inte vill, och ni har en underbar dotter nu som ni kan ge all er kärlek och tid åt.
Vad är fel med det?
Och som sagt, sällskap kommer hon inte lida nöd av iaf, snarare tvärt om.
Puss på dig!
(ps. jag lovar att det kommer försvinna kilon allt eftersom, hon är som sagt bara 5 månader. Men du är fin ändå)
Vännen du ska bara göra som du vill, inte skaffa barn bara för att alla andra har två eller flera. Hade det inte fungerat för oss att få flera barn så att P hade hunnit bilivit 4 år så hade jag inte heller velat haft fler. Då hade P helt enkelt blivit själv och jag tror absolut inte att hon hade lidit av det. Har man en stor bekantskapskrets som har barn så tror jag inte att de lider som sagt och det har ju ni. Bättre att Mejis har en frisk mamma som kan leka, gosa osv med henne än att få ett syskon.

Kram från en som det inte heller var helt glasklart att det skulle bli fler än 1 barn.
♥ Siv ♥ sa…
Ja hva skal jeg si! Det er ikke noen menneskerett og få to barn, ikke engang og få ett, ´Men for alle er det en selvfölge at man skal ha to barn.... Om noen år kanskje det föles anderledes, eller så gjör det ikke det. Ikke stress med dette, får du lyst på en til så gjör du det ;-)
Nyt av M så mye du kan ! Husk mye kan skje på veien... men veien blir til når DU går... haha! Veldig bra sitat her på slutten.
Husk : det ordner seg for snille jenter! KLEM KLEM KLEM
♥ Siv ♥ sa…
DU ER FIN SOM DU ER! HUSK AT DE PÅ DE FLESTE (normale dödlige) FORANDRER KROPPEN SEG ETTER AT MAN HAR FÅTT BARN!!!

<3
SofiaSK sa…
Försök och njut av den tid du har med Meja och låt tiden avgöra hur er framtid ser ut. Jag tror det tog 1½ år efter jag fått Lovisa innan jag ens kunde tänka mig att skaffa fler barn och det är inga självklarheter att man kan få några barn alls.

Kram