Sjung om studentens lyckliga dar...

Idag var det studenternas dag, åh vilken dag de fick! Solen sken som tusan och jag brände axlarna, typiskt! Jag kände ingen student men var ändå tvungen att gå ner på byn för att njuta av stämningen. Känns som det var igår jag hoppade upp och ner på en traktorkärra och skråla "fy fan va jag är bra", det var ju bara 13 år sen nu!!! Vart har alla år tagit vägen???
Grodan var helt tagen av all musik och alla traktorer
med studentkärror. Hon gillade sina nya Peltorkåpor,
var väl skönt att slippa höra mitt kackel skulle jag tro ;) Väl hemma så blev det grillad kycklingfilé, sparris
och hemgjord potatissallad. Självklart så dracks det
ett gott rött till, en perfekt avslutning på en skön dag.
Kommer inte ihåg när mannen och jag satt i solen
och mös ihop i lugn och ro, helt underbart! Grodan
deckade kl sju så vi har haft en jätte mysig kväll,
mer sånt!
Nu sak det sovas en stund innan nattvaket börjar,
tack och hej leverpastej...

Kommentarer

Nej det är alldeles för lätt att bara skena på i vardagen. Ha det så gott.
Kram mamma