Ny doktor tack...

Sitter nu i köket med en kopp te och njuter av att ha köpt en ny dator och att underbara Johan på Dialekt hittade mina bilder från min förra hårddisk :))) Tror ni jag är glad eller?!!! Ska hämta hårddisken i morgon, jippiiiiii..... Nu kan vi äntligen sätta in en liten födelseannons på Meja. Appropå grodan så var vi på kontroll idag. Fröken är nu 10veckor och väger 6140g och är 62cm lång... Vart ska detta sluta? Jag orkar snart inte konka omkring på henne längre, inte konstigt att ryggen mår skit! Efter att doktorn känt och klämpt på M och jag skulle klä på henne gjorde han nåt märkligt. Ha daskade till M i stjärten och sa"prima kvalite på den här ungen" dask, dask...Kändes sjukt konstigt att se henne bli daskad i baken av en stor doktor med okänt ursprung. Mina mamma känslor svallade upp kan jag lova... Ingen daskar min bebis i baken! Tack o hej, vilket ståhej... Kram å

Kommentarer

oj, otäck doktor! Min Meja var på BVC och fick tremånaderssprutan 3,5 mån gammal. Hon vägde 6065 g och var 64 cm lång. Din Meja har gått om min redan!! Ha det bra!
/Kristina
Monise sa…
Har hon fått några Hofbergs gener i säg tro ;-)
Du får styrketräna tills dopet, haha
Lina sa…
Åh dom här mammakänslorna!!!! Men det är nog onekligen bra att man får dom på köpet ;)
Tänkte på det förra veckan när jag var på k-holmen, tyckte det var ett JÄKLA OVÄSENDE överallt - måste alla bilar köra så fort,låta så mycket, spruta ur sig masssssssor av avgaser osv osv.. Överbeskyddade? Inte jag heller :-)

Skönt att se också att det är fler små bebisar som växer så det knakar!;) Kram
♥ Siv ♥ sa…
HAHA!!! Meja er fiiiiin !!!! Du hörte jo hva legen sa ;-)