Alla känner alla... Not!

Mamma min bor i en liten by som heter Södra sandträsk och närmaste "håla" heter Glommersträsk. Där var vi idag skulle handla på ica när min mamma glider upp i kassan och tittar länge på kassörskan. Damen i kassan ser mycket frågande ut och tittar tillbaks på mamma, fortfarande säger ingen nåt till varandra... -Har du ett paket till mig säger tillslut min mamma. Total tystnad från kassörskan som efter ett tag får ur sig: - Jag vet in´t vem du e´... Ha ha ha, min mamma har bott här i ett år och trodde nog att alla känner alla här, men så var inte fallet :) Men en sak är säker, kassörskan kommer definitift känna igen min mamma för all tid och evighet efter idag. Annars så har dagen varit jätte skön och vit för här snöar det för fullt. Vi tog en tur in till Piteå och hälsade på mammas kusin Ulrika. Shoppade födelsedagspresenter till mina små älsklingar Alex och Bianca :) och så åt vi palt!!! Bara såååå gott! Nu är öppna spisen tänd, Mejis sover och vinflaskorna är öppnade. Jag har det så bra här! Nu är det fredagsmys... Kram kram

Kommentarer

Låter mysigt, men du får inte stanna där uppe för all framtid ;)
Jag blev ju inge nyfiken nu på B´s present...kan du hålla dig då tills den 3:e???? ;)
Hälsa mamsen och Krister så gott.

KRAM
Therese sa…
Ha ha, hade velat sett Monas min när hon fick det svaret :)
låter som att ni har det bra där uppe.
Kram till alla
♥ Siv ♥ sa…
Men du får ikke ha det så bra at du ikke vil hjem hit igjen..... :-(

Kos dere videre !!
KLEM