Ljudnivå som på en konsert...

Igår märktes det tydligt att jag är en färsk morsa...
Var ute hos vännen S och myste med hennes lilla söta
Hanna ca 2v gammal, helt underbar! Åkte ut med
gullet T & busfröt Alex eftersom bilfan fick nytt batteri...
M hade ingen bil så de blev hemma (vilken tur för mig ;)
ni förstår snart...) Jätte tråkigt, men Lovisa och Alex de
höll låda utan P & B kan man säga. Det jag nu ska beskriva
är en helt vanlig fika stund i Fias soffa :)
Alex sitter på en låtande gåbil o åker in i väggen om & om igen,
Lovisa sitter bredvis oss på golvet med nått som låter i en
annan melodi, Fia, Tessan och jag försöker prata...
Sitter där en 6-7 minuter innan det jag frågar om de inte
hör hur det låter, båda i kör: NEEEEEJJJ vadå o ser frågande
ut.... Jag har mycket att lära... Tejpade för alla låtande saker
som groda har innan jag fick lov att hoppas i säng kl 19.00 utan
mat och med jordens migrän... Jag är en färsking till morsa & har
mycket att lära från de äldre ;) Kram på er!
Hanna & T
Innan jag slutar så måste jag bara skriva om mitt
biobeök nere på byn. Kommer fram till kassan,
där möts man av en stor skylt - Tar ej kort.
Fine, halar fram en peng ur fickan (ni som känner mig
vet hur mina fickor ser ut...) och tänker nu köpa popcorn...
-De är tyvär slut... Hur f.. kan de redan vara slut hör jag folk
muttra i kön bakom mig. Jag håller med får vi är där kl 18.30
& första filmen för kvällen börjar 19.15... Suck, inga popcorn
men därimot en handskriven biljett fick jag! Hmmm...
luktar svarta cash långväg enligt mig... Men filmen var
jätte bra. I mitt nästa liv vill jag bo på Pandora :)
Nu ska jag ta ytterligare 2 alvedon och hoppa ner i soffan,
grodan ska få sova en sväng, jag med!!!

Kommentarer

Elin sa…
Haha, bion i Enköping, ja vad säger man? Helt fantastiskt, låter precis som vanligt!! ; ) Och handskriven biljett dessutom, låter som att dom lyckades med ALLT den kvällen!
Tur att filmen var bra iallafall, KRAM
Anonymous sa…
Haha, bilfaen ;-) Tror jeg besvimer av dette morsomme ord :-)
Jeg er også litt var på lyder fra leker og annet, og jeg har en 4 åring, men man lärer seg mye på veien....
KLEM KLEM
SofiaSK sa…
tihi... har du tagit jullov :-) Hanna blir 5 veckor på måndag.
Hoppas vi ses snart igen, utan 3- åringar så vi kan fika i fred.
Kram Kram
SofiaSK sa…
hum... veckorna bara springer iväg men inte så fort. Kom på i natt när jag amma att hon är ju bara 4 veckor på måndag. hehe. =)
Kram från oss!