Nytt år, nya möjligheter...

Hade inga förväntningar alls inför nyårsafton i år. Kände mest att det skulle bli ett jobbigt projekt, ville bara krypa ner i soffan och sova. Men tänk så fel jag hade. Kvällen blev så himla trevlig, hade inte velat missa den för allt i världen! Blir så himla arg på mig själv att jag ibland är en sån bitterf.... och bara ser i svart! Skärpning fröken Iseby!
Det var en kväll med god mat och många skratt min själ behövde. Skrattade så jag grät stundtals, det finns många sjuka killar i min omgivning. Tack Adam för att du är du :)
Nu till nåt annat, nytt år innebär alltid en massa löften som jag aldrig lyckas hålla. Men inte i år, i år ska det bli ändring i mitt liv. Började redan dagen före nyårsafton med att läsa en bok om Mindfullness som älskade P gav mig i julklapp. Hon har varit/är riktigt svårt utbränd och har lagt om allt i sitt liv & känner sig mycket bättre. Bra jobbat P! Hon är numera min hälsocoach 2010 och har gett mig tusen bra tips för att jag ska må bättre. Ska bli en spännande resa :) Sen är dessa min nyårslöften 2010, (hoppas jag kan hålla dom längre än mars...)
-Inget godis & läsk på hela året (inget godis blir svårast)
-Träningskort ska inhandlas på A3 (vart annars Madde?)
-Omlagd kost (mannen oxå)
-Lära mig yoga
-Köpa en juicepress (hur f.. stavas det?)
Detta ska gå fin fint, är inne på dag 3 utan socker och huvudvärken har nu börjat avta... Men P, jag kämpar på :) Allt går om man vill. Mest längtar jag efter att få börja träna. Hoppas hoppas hoppas kroppen oxå vill träna... Det återstår och se!
Nu ska jag krypa ner i soffan med en kopp GRÖNT te (svart är föbjudet...) och vila framför brasan. fick en middagsinbjudan av knutan men orkar inte ta mig ut i nåt mer i dag. Hoppas på en ny en annan dag :) Please! Kram & go fortsättning på det nya året alla kära!
Lite bilder oxå från nyårsafton...

Kommentarer

Elin sa…
Det ser ut som att ni hade en fantastiskt nyårsafton! ;: ) Och masor av nyttiga nyårslöften oxå, det skulle behövas här hemma med, kan jag intyga.. Slår vad om att du kommer att vara skitduktig, massa Lycka till-kramar till dig! / E
Jaha, menas det att jag måste inhandla grönt te nu oxå ;)
Det går nog att ordna på något vis kan jag tro. Jag lånar jättegärna boken efter att du läst den..kan behöva få en liten spark i baken jag med...eller stor kanske det heter. Och ja självklart är det A3 som gäller, måste jag gå dit jag med???!?!?!

När hinner vi ses?? Har bokat in fika med barnen med Siv på tisdag när hon slutat. Du får väl titta på medans jag äter bullar då ;)

KRAAAAAAM
♥ Siv ♥ sa…
Haha Madde da! Jeg vil heller ikke ha buller :-) Sukk! Bra Åsa, jeg vil også ha en juicepresser! Det hörtes jo ut som en SÅ BRA ting når P fortalte om det! vi sees på Tirsdag beste jentene! KLEM
Monise sa…
Jag kommer och hämtar Meja omedelbart om det är så här det går till på era fester..Fyyyy skäms Mange....

Kram
Petra sa…
tack för ett underbart litet mysigt besök som jag fick komma på : ) Blir defenitivt längere i sommar! Hihi... : )

Bra jobbat tjejjen!!! Kanon att du går in för förändringar!!! men kom ihåg att inte gå för hårt ut, då får kroppen lite panik.... låt det ta den tid det tar.... kanse lite onyttigt då o då om kroppen cravar det o sen sakta fada ut under några veckor- man ska inte vara för hård mot sin kropp!! : )

jag körde varranan svart o grönt te i några veckor.... 1-2 glas cola i veckan i några månader.... äter fortfarnade pizza o burgare o dyl ibland, men inte alls lika sugen som förut... kroppen lägger om sig själv : )

mitt nyårslöfte ska nog oxå bli nolltollerans på godis efter du sa det, det blir svåååårt!!! : )

Puss puss gumman o satsa def poå juice press!!!

<3