Jag - en riktig 00-talets morsa?

Hittade en kul lista över hur en riktig mamma på 2000-talet är & gör... (Jätte kul med listor!)

1.Ditt barn har ett speciellt namn - men inte FÖR speciellt. 2. Du har en Bugaboo. Med hållare för kaffet & andra finesser... 3. Du känner dig råhet för att du just är mamma 4. Du hellre tar en latte på stan med en annan snitsig föräldraledig - än att vara hemma med din bebis 5. Du kollade upp könet. 6. Du gärna klämmer in en barnvagnsbio, mor- och barnpilates eller bebisrytmik mellan babysimmet och öppna förskolans sångstunder 7. Tidningen Mama blev intressantare än DN. 8. Du köper mer kläder till barnet än till dig själv. 9. Namnet Charlie fanns på namnlistan när du var gravid 10. Du startade en blogg i samma ögonblick som du kissade positivt på stickan.

Kommentarer

Camilla sa…
Visst är listan bra!
Therese sa…
Jag är alltså inte en 00-morsa..

2/10
(för jag menar- allt är intressantare än DN)
du är det definitivt INTE en 00 morsa..inte jag heller och kommer nog aldrig att bli :)

Kram
Charlies pappa sa…
Jag är ABSOLUT ingen 00-farsa eller latte-farsa... Och du vet att jag helst köper kläder (eller skor) till mig själv. Men min yngste heter ju faktiskt Charlie... SKITLISTA! ;-)
Åsa sa…
Ha ha ha, då har du ju lika många Ja svar som jag lilla du :)
Jag vet att inners inne i dig bor en super latte farsa, så det så!