Nine eleven...




Det finns nog inte en vuxen människa som inte kommer ihåg
vad de gjorde och befann sig den 11 sep 2001...
Jag hade precis klivit på mitt kvällspass på Oslos
tidningspub när alla gästers mobiltefoner började ringa för fullt.
Att det var nått stort som skett förstog jag men inte att det
var sååå stort! Alla reportrar lämnade sina halvdruckna öl och
försvann upp till sina redaktioner och kvar satt jag med
CNN på och kunde alls fatta att det flygit in ett plan i WTC.
Med hjärtat i halsgropen började jag försöka komma
i kontakt med min kära vän Jonna som sen några år tillbaks
var bosatt i N.Y. Men det gick inge vidare att komma fram, alla nät
var urfunktion. Sent på kvällen fick jag tag på hennes föräldrar
som hade fått tag på Jonna. Hon mådde bra med var chockad.
Tog nån dag innan jag fick tag på henne och fick då höra
en hemsk berättelse och hur deras dag hade sett ut.
Kan inte fatta hur man kan vara så störd så man vill
döda så många oskyldiga människor. Må han ruttna i helvetet!!
Stora varma kramar skickar jag till dig och din familj Jonna
en dag som denna. Hoppas ni får en fin dag på minnesceremonin,
och tar hand om varandra!

Kommentarer