Operation sova själv...

I måndags tog vi tag i grodans sovrutin och hon fick somna själv. Vi har hittills fått legat bredvid henne tills hon somnat. Men tycker nu att hon ska somna själv så vi får mer kväll. Vi var laddade till tänderna i måndags och pratade med grodan om det hela dagen. Så kom då nattningen, jag var redo för en lång fight men icke sa nicke. Hon blev ledsen när jag skulle lämna henne så jag satte mig utanför hennes dörr. Efter 16 min sov hon utan att ha sagt ett pip, gissa om vi vart förvånade! Tisdagskvällen kom och samma process en gång till med då somna hon på mindre än 10 min. Vi tänkte att i morgon (idag) kommer bakslaget, men inte då. Jag sa god natt och gick sen till vardagsrummet. Hon somnade på 3 min utan ett pip, jag kan inte tro det. Är så lycklig!!! Så ikväll hann jag redigera bilder i fyra timmar, underbart :) Men jag ska väl inte ropa hej än, men lycklig och stolt är jag! Puss o go natt

Kommentarer

Therese sa…
Åh vad underbart, förstår att du är glad/stolt.
Här kör vi samma operation på Leo och det går bättre och bättre, han har t.o.m somnat själv i vagnen hela veckan!!
Puss
Petra sa…
Bra jobbat av er alla : ) Kul, hoppas att det håller i sig!!
PUSS
Härligt jobbat. Bakslag kommer väl nån gång men kämpa på bara.
Kram kram
Sofia sa…
Underbart att höra. Själv har jag fått Hanna att sov tre hela nätter efter att hon bökat en period så jag är också lycklig!