Förbannad och ledsen...

Ni som känner mig vet att jag väntat på dagisbesked ända sen i augusti och pratat med de två anvariga 3 gånger. Då jag inte hört nåt sen mitt senaste samtal med kommunen som var förra månadagen slog jag åter igen en pling. Där fick jag besked att ALLA platser i fanna och bergvreten var fulla så de letar efter bra alternativ åt oss. Gissa vad som var det närmsta lediga plats, jo ENÖGLA!!! Jo för där vill jag verkligen ha grodan om dagarna, skulle inte tro det va!!! Jag ska nu vänta i ca 4-5veckor på ett brev med lediga platser... Har jag tur så får jag en plats innan jul... Behöver jag säga att jag är grymt besviken på vår kommun, har stått i kö sedan 9 augusti 09 så detta kom ju inte som en chock för dom precis. Men men, allt ordnar sig väl tillslut! Har just kommit på en bra sak med att få barn i december, man får dagisplats i augusti!

Kommentarer

Anonymous sa…
Vad är det för fel på Enögla?
ulrica sa…
Åh, så förbaskat irriterande :(. Det är väl förmodligen inget galet med Enögla, men det är ju skönast att få ha Grodan i samma område från början!

Men du.. den sötnöten kan jag passa om dagarna.. för sisådär en 20 laxar i månaden så är jag bara er :))

Skämt åsido.. jag hoppas innerligen att det löser sig!!

KRAM
Lina sa…
Usch va trist, jag tror jag förstår hur du känner dig..

När vi flyttade precis när Alice skulle börja på dagis och då hamade hon SIST i kön ocg inga platser fanns. Vår garantiplats var i.. tensta.. Jag vägrade till en början. Aldrig att hon skulle gå på dagis i slummen i ett bostadsgetto i tensta. Men det fanns inget alternativ så hon började där.. och dagiset var alldeles underbart. Platsen var inte bra men fröknarna var underbara..

Så summan av kardemumman är att platsen är viktig, men inte viktigast. Det är själva "dagiset" & fröknarna... Så åk & hälsa på!

Hoppas det löser sig för er!
Kram Lina
Åsa sa…
Menar inte att själva dagiset enögla är dåligt utan det ligger verkligen helt off från där jag bor. Tror ingen som bor i Enögla vill ha sitt barn i Gånsta :)