Nytt yrke...

Har testat på att vara dagmamma för en dag, roligt men intensivt. Fick oxå besök av Norellskan med sina två kottar och sin kusin Elise. Så sammanlagt har jag haft 6st barn i mitt lilla hus. Det blev mycket bus men alla lekte jätte bra ihop så det var enklare med 6 barn än med 3! Linda med sin lilla Ludde och en halv kusin Elise...
Sex barn på pytteliten yta gick fin fint. Ju fler leksaker
på golvet ju roligare hade dom!
Till lunch stekte jag amerikanska pannkakor, dom
gillades skarpt. Lilla Elise åt säkert 4 stycken!
Efter lunch när grodan sov i vagnen passade
vi andra på att leka i parken. Bianca pekade
ut genom mitt köksfönster hela morgonen och
sa nåt som jag inte lyckades klura ut. Frågade sen
mamma Madde vad hon sa " leka parken", tänk
vas barn kommer ihåg. Vi var där senast i juli!
Fröken jag kan själv! P & B lekte jätte fin hela eftermiddagen (på fm me)
och det var jätte skönt att komma ut en timme trots
det trista vädret. Nu ska jag dimpa ner i sängen,
grodan har vaknat föra 05.00 tre dagar i rad nu jag
är galet trött. Hoppas att dagen tröttat ut henne
och att hon sover längre i morgonbitti... Kramis

Kommentarer

Sofia sa…
Ja, dagmamma kanske vore nåt för dig!
Kram kram
Anonymous sa…
Tack snälla underbara vännen för hjälpen igår. Hoppas att Meja sov bra i natt och längre i morse. Bustrollen har sovit som stockar i natt så du lyckades tydligen trötta ut dem ordentligt :)

Puss och Kram M
Anonym sa…
Jag är född i den här byn som
du vandrat i och kan dess
historia. Mina tankar är ständigt
på min barndoms-stig

Hoppas att du njuter
när du är där

Sandträskarn :)