Snöööö...

Så har den första snön kommit och hela mälardalen blir lamslaget. Bilar, bussar och lastbilar far som vantar på vägarna. Blir så less på dom, kan de bara sänka farten så slipper vi detta kaos. Norrland bara skrattar åt oss, med all rätt! Så snälla kör försiktigt ist för att fölita er på att "jag har ju vinterdäck"!!! Vaknade tidigt och klädde genast på mig och gick ut och skottade snö. Efter 1 1/2 timme så var jag klar. Är helt slut, snön är helt blöt och tung så jag behöver nog inte träna ikväll ;) Mannen och jag kom fram till att blir det mycket mer snö blir det inkö av en snöslunga, jippiiii! Då skulle jag skotta/slunga snö varje dag :) Nej nu väntar morgonprommis med Norellskan, tjing tjing! Ps: Finns det några som snöskolkar idag?

Kommentarer

Anonymous sa…
Ingen snöskolkning. Ingen fara ute på de stora vägarna eftersom de regnade i morse. Värre inne i Enköping eftersom plogningen som vanligt inte funkat :) Men det är vi ju vana vid :)
Hoppas att ni hittade någon väg som gick att gå på under promenaden. Kram kram M
Om ni inte köper snöslunga behöver du inget träningskort.....
Kram från ett snöande Norrland
Petra sa…
Ja shit verkar som ni fått en del snö ; ) Här har det inte kommit nån alls o tempen vippar på 0 strecket.....
Väntar spännt på bilder på snökaoset!! : )
Puss