Tisdag...

Ja så var man då hemma igen, skönt. Borta bra men hemma bäst! Fick aldrig flyga hem i fredags, det var tekninska problem på planet så det var bara att vända om igen till mamma. Tror ni hon blev glad eller ;) Vi klev upp före f*n själv på lördagen för att komma i tid till flyget. Väl på planet är det tekniska problem igen (att jag satt kvar är ett under, var nog för trött) så vi fick stänga av strömen och starta om igen! Samma sak i Lycksele (nu fattar jag inte varför jag satt kvar på planet) där blev vi ståendes i 30-40 min innan vi kom i väg. Så tur i oturen att taxi-Madde satt fast i en trafikolycka annars hade hon fått vänta på mig i 45min på oss, inte så kul. Men vi kom tillslut hem, med en hungrig grodan och en molande huvudvärk... Handlade, städade, lämnade barn, duschade, plockade, pyntade mm innan jag hämtadeLinda, Siv & Madde. Vi har laddat i över en månad för en partykväll i västerås. Men så blev det inte. Det dåliga vädret höll oss hemma vilket var tur då jag fick migrän och bodde på toaletten hela natten. Men vi hade kul innan vi bestämde oss för att ta en tur ner på byn. Vilket skämt!!! Vi svor på att ALDRIG mer visa oss på byn igen, vilket jag verkligen ska hålla för detta vill jag inte uppleva igen. Söndagen gick i huvudvärkens tecken så dagen blev lugn med en prommis på stan och julpyntning. Det var ju trots allt 1:a advent :) Fick upp allt pynt sen var dagen slut. Fick njuta av 1:a advent igår (måndag) med nystädat hus och nybakade saffranssnurror med vitchokladfyllning. Den bästa måndagen på länge då mannen kom hem. Har saknat honom som en galning. Var så länge sen har var borta så här många dagar så jag har nästan glömt hur det känns att sakna honom... Nu är familjen komplett igen, jätte skönt :) Idag började vi med promenad men det gillade inte grodan så det blev till att vända om efter 20min. Fick bära henne sista biten (hela lingongatan) och var helt svettig när vi väl kom hem. Puh vad tung hon är. Inte så att hon hjäper till utan hon slappnar av totalt och bli tung som en sten. Blev lunch med Norellskan och Ludde sen kom grannen över med Linus. Han var hos mig på em då Tottan skulle jobba någon timme. Gick jätte bra, han har blivit en stor kille nu. Tänk avd det går fort. Appropå fort så växer dig jobbångesten för varje dag som går... Hjälp, jag vill inte!!! Nog med klagan, nu ska det fixas och trixas, gäller att passa på när man har en sekund över. Tjing tjing!

Kommentarer

Petra sa…
Shit vilken superfin bild du har bytt till!!!!! : )
Vad skönt att ni e hemma igen, men vilket krångel.... : /
Låter supermysigt med julpyntat o fint i erat finfina hus, o hela fam sammlad igen : ) Hälsa Mange! o dom lussekringlorna lät nog som nått av det godaste jag hört på länge!!
Puss på er!!