1177...

Igår gick jag mot mina principer och ringde 1177 för att höra vad de tycker om grodans mage. Hon har haft diarée i 11dagar nu och det börjar bli lite drygt nu. Allt hon äter bara rinner ut igen & hon börjar bli tunnare (ingen Buddha mage längre), slöare och vill inte äta lika bra längre. Så jag ringde för första gången 1177, vilket skämt. Fick könummer 10 och det beräknades ta 45min, ja 45min!!! Det tog 53min innan jag kom fram , hur är det möjligt? Ska det vara så? Fick iaf prata med en trevlig Karin som skrämmde upp mig och tutade i mig att åka direkt till barnakuten... Sagt och gjort så packade vi in oss i bilen och åkte till Ackis i Uppsala. Där fick var vi i 5 timmar, hur drygt som helst. Där tyckte de inte alls att det var så akut, inte vi heller sa utan vi lyssnade bara på trevliga Karin och åkte hit. Den kommentaren vi fick då löd så här: DE HAR INTE EN ANING OM VAD DE PRATAR OM PÅ 1177, RING OSS NÄSTA GÅNG!!! Kommer nog aldrig att ringa dit igen, ska lita på min magkänsla ist. Den stämmer bättre än 1177! Men väl på Ackis så tog de en massa prover och vägde grodan. Hon hade gått ner 200g på 7 dagar, inte så bra tyckte de. Vi fick med oss en massa rör som vi ska ta olika avföringsprover med under några dagar sen blir det en tur till Ackis igen. För att det var nått knas på magen kunde de konstatera redan igår utan svar på alla prover. Bara att vänta och se va de säger....

Kommentarer

Anonymous sa…
Då var det som jag tänkte att det var magen ni var iväg för. Lyckades nog skrämma upp din mamma går. sorry vännen det var inte meningen :(

Kram kram Madde
SofiaSK sa…
Hoppas ni får svar snart så ni vet var det är för fel och att Grodan snart blir bättre.
Kram Kram